Nuffnang

Followers

Wednesday, January 29, 2020

Hari Wilayah Persekutuan

Bendera Hari Wilayah

Antara design poster infografik yang aku mengelak nak design. Festive Hari Wilayah Persekutuan. Sebab? renyah. Malas nak fikirkan konsep design. Yang utama, sebab susah nak dapatkan content design. 1st kena cari grafik sesuai dengan kempen. Contohnya bendera Hari Wilayah, bangunan berkaitan dengan 3 wilayah tersebut, logo-logo berkaitan dengan tahun semasa.


Logo Hari Wilayah 2020


Logo Sayangi Wilayahku

Untungnya bekerja dengan team pereka Malaysia. Boleh request dari pereka-pereka Kementerian yang terlibat dengan kempen berkenaan. So atas rasa sharing is caring, aku rasa nak kongsi gambar bendera Hari Wilayah yang ready crop ni. Actually bendera ni aku ambik dari google je. Sebab malas nak lukis balik dengan vector. Sebab aku tahu ramai malas crop (macam aku). Nah, ambiklah. Kongsi untuk kebaikan. 


Bendera Hari Wilayah

Bendera Kuala Lumpur

Bendera Labuan



No comments: