Nuffnang

Followers

Monday, November 4, 2019

Bicara hati


Pasang niat datang kerja buat kerja sehabis baik. Kita takkan mampu puaskan hati semua pihak. Ada yang suka. Ada yang buat-buat suka. Ada yang memang tak suka.

Dorang tak tahu, tak nak tahu, tahu tapi buat-buat tak tahu apa usaha dan pengorbanan kita. Kerjalah sampai lunyai, yang diperkata perkara negatif menjatuhkan.

Hentikan fikir cara nak please people. Kita bukan kaki bodek. Kita tak pandai politik murahan. Pedulikan ketidakpedulian.

Be strong. Be kind. Be cool.
Bangkit dari kekecewaan!

Misi: pergi dengan jejak yang baik-baik.
Do ur work creatively, ikhlas dan jujur.

Tuhan ada. Tuhan nampak. Tuhan tahu.

#whswzwork
#ilovemyjob
#designer

2 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

akk tahu wan mmg sangat passion dnegan kerja wan...sebab tu semuanya superb..anggaplah dugaan dan cabaran ni rencah kehidupan utk kita terus berjaya///chaiyokkk ok

Wansteddy Tales said...

Tq kak. Bila terlalu lama kat satu-satu penempatan. Orang jelak. Buatlah baik macam mana pun, silap & salah tetap dicari. Kalau takde silap, salah tu direkacipta. Bila kita tak endah, dorang serang dalam bentuk psikologi. Attack kita melalui kawan-kawan. Gunakan kawan untuk jatuhkan kita. Apa kepuasan depa dapat tak taulah. Mungkin memang nature manusia, tak suka tengok orang senang. Diam2 tak kacau orang pun kena serang macam ni.