Nuffnang

Followers

Tuesday, April 28, 2020

CUCKOO pilihanku

Air kat pili rumah ni boleh tahan juga. Kadang-kadang boleh bertukar color macam teh O. Jadi penapis air ni memang item keperluan dalam rumah. Tahun 2015 menang brand Pensonic, langsung tak panggil orang service. Tiap bulan bersihkan sendiri. Hasutlah produk canggih mana pun, memang tak terkuis dek hati. Selagi boleh jimat, pakai je sampai rabak.

Minggu lepas silinder penapis tu pecah. Aduh! Triggered kena ganti. Terpaksa akur beli penapis air baru. Timbang tara nak bayar penuh atau ansur. Akhirnya pilih bayar bulanan sebab nak service cuci free. Kalau buat full payment, sah jadi macam kes Pensonic tu😄

 
 Mula-mula berkenan combo ni.
Tapi bila tengok promo atas tadi lebih berbaloi. Tukar plan.

Kebetulan memang dok survey penapis udara sekali. Masa bercuti kat Jepun dulu, jakun. Tak faham fungsi dia. Rupanya orang Malaysia dah lama pakai. Sapa dok area rumah aku ni tau la habuknya macam mana. Naik sampai ke siling! Stress baq ang. So aku harap dengan adanya air purifier ni dapat cover sikit la masalah habuk dalam rumah. Penat, minggu2 mengelap. Debu tak jemu berkunjung.

Promo ni katanya berakhir bulan ni. Sempat lagi kot sapa nak beli. Semalam dok cari seller sana sini. Last-last sembang dengan kak Rosma. Key in segala data bawah link dia. Bila dah bayar, keluar nama company lain. Pucat lesi muka sebab maybank dah cash out rm150 lebih. Kena scam ke aku? Chat dengan team cuckoo katanya nombor berdaftar tu aktif lagi. Dia siap bagi no agent tu. Udahnya service bertukar tangan.

Kesian kat seller yang deal dengan aku je. Beria dia layan aku semalam. Tup2 jadi habuan orang lain. Cuckoo kata ini 1st kes macam ni berlaku. Aku jenis tak kisah dah sapa pun agent aku, janji barang sampai.

Okeh, kita tunggu bulan 5, dapat 1st testimoni dari mak, aku update story CUCKOO lagi😆

PS: Terima kasih kat semua semalam yang
sempat kongsi survey dengan aku!

No comments: