Nuffnang

Followers

Monday, November 22, 2021

Menyepah

Gambar di meja mesyuarat sekadar hiasan
 
Aku ni sejenis manusia yang tak gemar nak godek reta benda orang (TANPA IZIN), kecuali terpaksa. Bila terpaksa sehabis gigih avoid tinggalkan damage kat tempat orang. Sebabnya? Tak nak menyakitkan hati pemilik. Begitu jugalah aku tak gemar reta aku diperalatkan sewenang-wenang oleh orang lain.
 
Dah engko belek-belek rete orang, reti la letak balik elok-elok, kan. Janganlah ditunggang terbalikkan macam tongkang pecah. Bukan budak kecik nak ajar. Meja ko lantak ko la nak sepah. Meja orang, buat cara meja orang. Walau benda ni nampak kecik dan remeh bagi sesetengah orang. Tapi inilah ciri empati diri yang makin kurang dalam diri sesetengah orang.
 
Kadang rasa nak bebel-bebel bagi semua dengar. Ulang-ulang bebel sampai dorang sakit kepala. Tapi spesis aku, jenis cakap sekali, tapi sound terus, pedas sedas. Faham tak faham, lantak kaulah.
 
Kalau berulang lagi peel nyepah tempah aku macam ni... Siap! aku cari sampai dapat pelakunya.

2 comments:

AzianKhalil said...

ni mesti kalau check out hotel kemas semula serupa macam check in.

Wansteddy Tales said...

Haha... betul dah tu :D