Nuffnang

Followers

Friday, November 13, 2009

my arToon (3) - Pengaruh Iklan

sila klik gambar untuk tatapan penuh

Semalam aku berkesempatan upload beberapa kartun sempena konsep berbeza. Harini aku nak upload lagi kartun-kartun dalam simpananku. Kali ini kartun tentang pengaruh iklan kepada golongan kanak-kanak.

Hakikatnya golongan dewasa yakni kaum ibu-ibu ataupun bapak-bapak yang lebih teruk mudah terpengaruh dengan iklan di televisyen mahupun surat khabar, internet, radio dan sebagainya. Aku sendiri mengaku kebenaran tersebut. Kalau nampak iklan-iklan best dalam TV atau iklan-iklan di surat khabar mulalah aku dengan jakunnya nak ikut memborong. Kadang-kadang membeli tu sampai tak sedar dah melebihi dari keperluan. Nak lengkapkan kehendak diri sampai ke tahap membazir!

Aku takde idea nak karang ayat untuk entry ini. Kalau timbul lagi buah fikiran, aku akan sambung di lain waktu.

Selamat Menjamu Mata!

Medium: ink, adobe illustrator dan adobe photoshop

1 comment:

onniey84 said...

kreatip la kawan aku..
bangga betul aku dpt kwn cmnih...hehhe