Nuffnang

Kisah terkini Wansteddy's

Friday, February 11, 2011

my cartoon

Kartun ni aku lukis sempena sertai contest sekitar tahun 2003. Alhamdulillah lekat hadiah saguhati. Cash RM200 sahaja. Tapi okeylah, sebab itulah pertama kali aku mula menghantar contest kartun luar selain sertai Bakat Baru Gempak sebelumnya.

Lukisan ni di lukis tangan kemudian aku warnakan dengan adobe photoshop. Masa ni gigih aku warnakan siap dengan shadow semua. Guna tool brush semata. Nampak amatur kan? Sebab masa ni baru sangat berjinak-jinak mewarna dengan teknik digital.

Tengok stroke kartun aku dulu-dulu. Aku hanya gunakan single line tanpa bold stroke. Tahun demi tahun stroke lukisan aku selalu berbeza. Aku tak suka statik dengan stroke yang sama. Mungkin style tu boleh beruabh. Tapi kalau kita pelbagaikan jenis stroke lebih bagus. Boleh multiply skill :)

8 comments:

Intan said...

Wan,comel nya kartun tu! RM200...byk gak tu...tahniah!

Tak kira stroke apa jenis yg Wan pakai, mmg berbakat sungguh lah Wan nie :)

Wansteddy Tales said...

Intan ~ Trimas Intan... dah lama perabis duit tu Intan hahaha

SyUhAdA said...

comelnye..
terer kak wan lukis..~

nuraarin-life said...

Sangat cantik!! Hasil kerja U mmg ada class la

Aleyn said...

Cantik gambar kartun u..u memang berbakat...keep it up kay..

tiefazatie said...

adoi la..cumil btol kartun sis lukis!sis mmg kreatif la..kalu ifa..xjd nie..hihi

Wan_hazel said...

kak wan nie dah lah terer melukis tgn..guna adobe pun pandai gak..lahai bez nye

Adil said...

ooo selame nih aku tgk org2 kt luar sane buat lukisan mcm nih rupanyer diwarne gne adobe..hohho
XD