Nuffnang

Followers

Friday, May 23, 2014

Dress Jovian Mandagie PINK PAISLEY for SALE! ~ ThePopLook

SALE Jovian Mandagie RM190 ~ PINK PAISLEY on my sale RM170 sahaja. NWT. FOC delivery. Pm me jika berminat. PUNCA JUAL: bahu drop, kain besar untuk saiz rendang saya sob3... 
-------------------------------------------------------------------- 

Sebenarnya dah lama aku mengidam nak beli Jovian dress. Tapi harga kat TPL sekitar RM250 ke RM300 plus-plus. Ah, tahan nafsu je nak bergaya sakan dengan secebis kain yang mahal harganya. Mahal dek kerana jenama. Aku pula bukan jenis fashion hunter. Belasah je apa brand pun, janji selesa dan cantik pada pandangan sendiri. Bila sendiri perasan lawa, automatik rasa confident. Dan rasa yakin diri tu yang memancarkan aura cantik tertarik lagi menarik pada penglihatan sekeliling pula. Ecey ceyyy... Menulis macam pakar kecantikan pula. Walhal aku baca dan dengar je pandangan orang yang lebih arif. 

Benar, kita tak payah rasa cantik dengan pakaian berjenama yang mahal. Buat apa perabis beratus, beribu semata-mata sebab brand. Tapi bila pakai, rasa tak sesuai. Kadang-kadang shawl murah bajet RM10 tu pun tampak mahal kalau kena dengan gayanya. Pengalaman sendiri: pernah gayakan sekali dan sibuk pula kawan-kawan nak tahu kat mana aku beli. Berapa harganya. Ada apa corak lagi. Ada warna apa lagi blablabla. Maknanya orang tertarik dengan fesyen kita. TAPI bila dah tau harga, automatik drop rasa kekaguman tu. Pelik kan manusia? Bila tau produk takde jenama, harga murah. Boleh pula hilang minat. Walhal pada aku. Kalau benda cantik, harga murah lagi aku rasa nak cari sampai dapat. Sebab kadang-kadang benda ada brand, mahal belum tentu berkualiti dek nonnn, tak nak percaya sukahati koranglah.

Cerita pasal dress Jovian ni. Aku biasanya pakai saiz M saja. Suatu ketika dulu saiz S ye. Jangan ingat hakak ko gumuks gini sejak azali haha... Tapi bila melangkau usia (tua) kohkohkoh... makin besar pula anggota badan rasanya. Bahkan tapak kaki dari saiz 7 kena tukar ke saiz 8. Kadang-kadang ada yang kena pilih saiz 9! Betapa... betapa... betapa.... ehem ehemnya hakak ni sekarang. Ciss....! 


So bila baca spec baju Jovian. Dengan confidentnya aku klik saiz L. Walhal sebelum-sebelum ni beli dengan TPL tak pernah lagi la pilih saiz L. Bila stok baju dah sampai, memang berjimbalah hakak kan. Baju idaman dah sampai. Time sale drop sampai RM192 kot. Sayang tak rembat.

Sekali bila dah acu try test.... bahu jatuh. Kain labuh. Besar dan loose terus kat bahagian pinggang. Siap boleh buat kain telekung aku rasa. Sama ada saiz L memang besar atau aku ni spesis manusia katik. Rasanya bila berdiri sama tinggi dengan kawan-kawan selama ni, agak boleh tahan tak pendek juga aku sebenarnya. Agaknya ukuran baju Jovian ni dicipta khusus untuk omputeh. Saiz model-model tinggi lampai. Maka punahlah harapan hakak kau nak bergaya dengan baju Jovian, denk! 

Pastu aku tipun TPL, katanya "Maaf, sale item tak boleh refund". Lagi akak sedey. Habis apa aku nak buat dengan baju ni? Jala ikan? Nasip baik ada member booking Paloma dress ni. Takde la rasa stress dan geram sangat. Aku suka gak Paloma ni. Ala-ala nostalgia 50-an gayanya. Material pun very d class one. Kalau pakai untuk event-event memang tampak grand la. So aku target nak beli balik dengan saiz M. Haha... Sebab aku dah TERbeli Scraf AIDA navy color. Kengkonon nak matching dengan Paloma ni la kan. Tup-tup.... pun, sama besar jugak. Mau tak mau kenalah tolak dalam grup. Ada yang berminat. Harap-harapnya beliau istikamahlah mau membelinya haha...

Sisi tamak hakak masih belum mahu mengalah lagi dengan Jovian ni. Kalau ada rezeki. Daku nak beli semula dengan saiz M. Kalau tak ngam jugak.... Aku ketuk je kepala sendiri. Tak serik-serik nak membeli-boros!



1 comment:

superwoman said...

Salam.Ada lg ke Baju jovian ni? Kalau Ada email ke norashina@gmail.com. Tq ye