Nuffnang

Kisah terkini Wansteddy's

Tuesday, August 18, 2015

Mari belajar mengenal perkataan dengan lukisan

Baru-baru ni tiba-tiba hakak rajin update blog kan. Heheh... Biasanya aku berblog bila sifat ingin membebel tu kembali. Kalau tak, menggerutu saja dalam hati. Cara tu langsung tak sihat. Sebab menternak sifat dendam dan mencanak rasa amarah diri. Lebih baik luahkan dari simpan. Dan tak semestinya luahkan apa je rasa geram, marah, kesumat tu. Kalau ada cerita lain, membebellah semahu-mahunya. Walaupun lari tajuk (punca bengang) lebih baik dari kita mendedahkan pada dunia, masalah sendiri. Muhasabah diri. Walhal baru semalam emosi! hahah...

Harini nak share tentang perkataan yang kita agak biasa atau jarang-jarang dengar tapi tak tahu nak mengeja atau kegunaannya. Jujur kata, aku sendiri banyak tak tahu penggunaan perkataan-perkataan tertentu, macam mengandar, menebat. Ada terdengar kalau dalam perbualan harian atau terbaca dalam mana-mana artikel. Tapi kurang arif kegunaan perkataan ini untuk aktivti apa. Kat sini siap dengan lukisan sekali. Bolehlah kongsi dengan anak-anak atau murid-murid cara menulis dan penggunaan aktiviti yang diberikan. Selamat membaca :)






1 comment:

Aula Mommy Razim said...

Patutla kita dulu BM tak pass. rupanya banyak yang daku tak tahu huhuhu

Petua Sempoi hilangkan batuk