Nuffnang

Followers

Monday, November 9, 2009

segalanya my design

Thursday, October 29, 2009


DIY 1st review my Dolly Box

Zaman study dulu aku suka kumpul majalah Gempak, Starz, Kreko dan Arena Komik. Minat ini bermula kerana aku suka baca dan melukis kartun. Di alam pekerjaan aku beralih kepada download manga2 fav. Lebih menjimatkan sebab tak perlu keluarkan belanja. Dan kalau dapat download dari internet, sentiasa dapat update komik n manga terkini. Masalahnya bila kerap sangat membaca dalam laptop, mataku mula rabun! huhu....

Antara sebab kenapa aku tergila-gilakan majalah Gempak kerana, kebanyakkan pelukis komiknya ketika itu sungguh awwwwwsome! Lukisannya tahap meleleh liur sebab aku suka tengok stroke cute mute di samping story besh2. Lebih menarik ketika itu majalah Gempak tak pernah kedekut nak bagi saguhati pada peminatnya seperti key chain, goodies dan macam2 lagi.

Design aku yang ini diilhamkan dari salah satu goodies pemberian Gempak. Dek kerana majalah tu dah usang, maka design asal kusam dan tak menarik lagi. Jadi aku amik balik design tu dan repair mana yang patut. Yang penting aku dah ubah sizenya lebih besar dari size asal. Kemudian jadilah ini. Dolly box yang sangat cute mute. Boleh dijadikan kotak hadiah juga.


Setelah siap design inilah jadinya. Juz print out (sebaiknya guna photo paper baru cun!). Kemudian bentukkannya menjadi kotak seperti di atas mengikut garisan yang ditetapkan.
,
Termasuk rekaan yang ini aku dah cipta 10 karektor dolly box pelbagai bentuk untuk simpanan sendiri. Masih dalam mood penambah dan pengubahsuaian untuk kumpul lagi koleksi2 sendiri. Yosh!! Kalau rajin nanti aku publish :-)



Photobucket

my design (dolu2)

Dah lama aku peram design2 aku dalam pc dengan harapan nak upload suatu hari nanti. Makan bertahun baru terhegeh2 nak upload. kui3... Cuci2 mata tengok design lama aku yang serba simple ini. Design ini semuanya untuk projek AROMA. Kedai jualan potpourri, aromaterapi dan segalanya yang berkaitan dengan bau-bauan segar. hurm... ahhhh....






Photobucket

Wednesday, October 28, 2009


my dolly

Akhirnya berjaya jugak aku merawat sindrom (M) aku. hohoho... Perkenalkan my 1st dolly. Camni la sket lebih kurang rupa kartun aku. Takde ciplak2 punya. Sebab aku memang dah lama cari stroke sendiri. Untuk hasilkan dolly sendiri aku dah reka lebih 10 karektor samada jenis cutey atau karikatur style, kartun iras2 muka manusia. Tapi aku lebih suka cute dolly. Jadi inilah jenis dolly yang akan terus aku gunakan dan upgrade masa ke semasa.

My dolly siap bernama jugak tu. hohoho....

Cik Epa


Cik Mia

Semoga aku terus rajin meng'upgrade' my dolly huhu...


Photobucket

human trafficking

Harini dapat job baru. Urgent pulak. Jadi kena siapkan segera. Kena pk konsep lagi huh, berasap kepala memikirkan tajuk design poster kali ini. Dengarnya cam mudah je tapi kena fikir3 maksud tersirat dan tersurat. Nak apply dalam bentuk visual pulak.

Buat seketika aku amik masa cari2 tajuk berkenaan dalam internet. Dari segi pembacaan aku memanglah kes2 penindasan ke atas manusia ni merangkumi ruang yang luas. Termasuk juga dengan kerja aku kali ni yakni perdagangan manusia atau lebih dikenali sebagai human trafficking.

Nak kena skecthing sket2, asah minda tambah idea buat poster baru yang kreatif, segar dan lain dari yang lain. Mampu ke? kui3.... belum pape dah was2. Fikir3lah aku!


Photobucket

Monday, September 14, 2009


kad raya untuk kawan-kawanku

Salam menyambut Lebaran... masih belum terlambat aku bagi kad raya pada kawan-kawan blogger semua. Tak dapat yang print out, papar dalam blog pun jadilah. Sudi-sudilah wahai kawan-kawanku terima kad raya dari wansteddy dan keluarga.

Dengan ucapan tulus ikhlas, maaf zahir dan batin.

Photobucket

Tuesday, September 23, 2008


Kiriman Kad Raya

Sempena Menyambut Hari Raya Aidilfitri nan mulia, aku berkesempatan menghasilkan beberapa kad raya untuk kawan2. Wat sehabis sempoi tapi agak mengambil masa sebab aku selangkan dengan pantun raya. Seronok wat kad raya ni. Tambah2 bila kawan2 saling hargai. Akan datang kalau berkemampuan aku watkan lagi selagi belum cuti ni.
Tapi aku nak uruskan kerja dulu. Nanti kerja2 aku terbengkalai pulak... xpasal reputasi turun, huhu... pada kwn2 yg belum aku kirimkn kad raya tu minta maaf bnyk2... Jika masa luangku bnyk, akan kuusahakan juga hasilkan untuk kalian...






Wednesday, September 17, 2008


Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri

Sebelum aku terlupa atau terlambat menempek kad raya ini baik aku tepek terus di blog ini... Jika aku terkasar bahasa.. menegur orang tanpa kesedaran minda... berbicara dengan ayat2 yang kurang menyenangkan seterusnya melukai hati kawan-kawanku, Aku mewakili diriku, suami tersayang serta anak tercinta dengan rendah diri dan penuh ikhlas mengucapkan... "Selamat Hari Raya Aidilfitri... Maaf zahir dan batin". Semoga persahabatan terjalin kekal abadi. Semoga hidup kita sentiasa diberkati dan dilimpahkan rahmat oleh ALLAH s.w.t. Amin....

Tuesday, September 2, 2008


Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Salam ramadhan...
pertama kali aku n hb sambut bulan berpuasa bersama2 si kecik aliya... manisnya pengalaman pertama berpuasa aliya mmg xbuat perangai...waktu bersahur aliya tido lena..waktu berbuka semalam dia main2 sediri. Tak disturb langsung aku ngan hb berbuka... trima kasih anak mummy... we love u so much!
Bersahur semalam makan ala2 western..lambat bngun! nk masak pn kucar kacir last2 aku masak sosej dgn telur hancur je..simple tp kenyang alhamdulillah... Bangun paginya smpai ke petang aku n hb wat operasi mengemas rumah...singgah ke petang kami turun ke bazar ramadhan..xbanyak sngt gerai bazar. kitorg pn xmembeli secara membazir cukup 3jenis lauk.. sayur n nasi masak sendiri jimat...
bangun sahur pagi tadi..lambat lagi..! aku masak simple lagi goreng ayam.. nasip baik dapat hb yang xmemilih..kot tak kol3 pagi aku kne masak bagai..wakakaka...tengkiu my laling.. i love u too...
harini masuk kije aku dah huru hara kat meja sbb server lembab..dari pagi nk upload pic dpt la brapa keping je... godeh punya godeh sempat aku create simple design ucapan salam ramadhan...
pada kawan2 yang sudi menjengah blog ku ini..selamat menyambut bulan puasa.. semoga ibadat puasa kita ini diberkati dan dirahmati Allah S.W.T..amin....

Friday, August 29, 2008


Ibu2 hepi..aku bertambah2 hepinya

wajah2 comel yang menjadi kesayangan aku dalam forum...aku create wallpaper khas utk ibu2. banyak lagi yang aku nak watkan tapi asik bertangguh sejak aku bz bebru ini... insya'allah ada kelapangan dan masa lebihku akan kuhasilkan lagi rekaan seterusnya... wat masa ni korang sakskanlah sendiri hasil rekaan yang sempat aku pertontonkan kat blog haku ni..silakan ibu2...bapak2....

anakanda wiwy si gebu yang bijak
anakanda damia si cilik lagi cantik



anakanda haziq yang bollat matanya


anakanda nadine yang ayu gayanya


anakanda alya kfc yang gebu dan manja



anakanda najiha yang tajam jelingan matanya
anakanda irfan yang montel dan sasa


anakanda azizah yang manis menawan
anakanda amirul si perkasa yang bijak


anakanda nadira dan anakanda nabila
yang cantik dan ceria bersama


anakanda arina si cantik manis dan bijaksana

anakanda rafique yang montel dan bijak

paling aku suker pic design pampers mamipoko yg aku ubahsuai guna pic rafique ni...mg sesuai dijadikan model mamipoko sesuai dgn gerak bdnnya...sesuai dgn montok gebunya tubuh berisi jejaka ini..kekeke..masa wat design ni riso gk mummy rafique marah2 tp alhamdulillah reaksi boleh diterima..tq geng! kekeke...


Lukisan menang yang dihasilkan

1) Lukisan diwarnakan
2) aku yang kusyuk

3) gambaran mejaku yg bersepah

4) borang contest Litrak

5) Poster yang dihasilkan siap untuk dihantar


Sengaja aku tepek semula aktiviti2 sepanjang penghasilan poster ni... Gambar masa sketching xde sebab aku amik balik lukisan lama2 yang aku nah wat dlu... daripada lebur xwat pape baik aku gunakan sebagai contest..
alhamdulillah berjaya jugak memenangi hadiah kecil... syukur la walaupun jumlahnya xseberapa n xlumayan.. apa yg penting kenangan semasa menghasilkan poster ni n kenangan semasa hari penyampaian hadiah... mmg kenangan manis wat aku 1 famili....

Wednesday, August 20, 2008


hari sketchey n inking...



sketching....


inking.....

harini aku meneruskan kerja2 terbengkalai semalam...inking. kemarin aku sibuk sngt dgn sketching kartun2... keje la..bukan contest... aku tgk2 ada gak yg lalu menjeling2..hahaha.... lantakla..myb dia sangka aku wat contest... dah kije aku gini..aku wat je la..kalau dgr desus desas kata aku wat keje len aku nak balas balik la.. "weh...ni keje yg bozz ndak la...xreti2 nk tanya dlu keeee....."
nah aku tunjukkn bukti2 hasil kerja tgn haku...tgh fedap2 nih..aku tepek gak sketch semalam n inking haku haku...xcomplete lagik..nnt dah ad dalam potosop len la jadiknya..sumer kena edit baru...ikut design pereka2 len tapi karekter katun aku..huhu....

Wednesday, August 13, 2008


banner gathering 2008


apakah benda alahnyer ini? bukan bunting tepi2 jalan ye..sesaja je aku create untuk gath kitorg nnt...kalau xde aral melintang aku nk join gak gath ni nnt.tapi itu la..kalau xde jodoh xdapek la aku join..so selagi ada daya n minatku..
aku create la banner ni khas utk geng2 forum ku... aku xtepek sumer pic baby2 sbb ada yang xdpt join..n yg paling uatama alasanku: aku xde masa nk edit bnyk2...kalut wat kije smbil create banner ni..harap2 xde la ibu2 bapak2 yg majuk dgn haku.kekeke....

No comments: