Nuffnang

Followers

Monday, November 9, 2009

segalanya my famili

Thursday, December 11, 2008

Abah dengan cucu perempuannya





Kali ni nak tunjuk gambar abah dengan cucu2 perempuannya. Masa ni dua2 tengah melepak kat bilik atok n opah. Yang along dengan abang afiq lagi sakan, nenen atas katil atok. Memang dah naik lemak cucu2 atok sumer ni wakkakaka.....

Susah
nak snap pic Iesya tengah senyum. Mungkin dia xberapa kenal dengan auntie dia yang sowang ni. Agah2 pun dia xmo senyum gak. Tah camne dapat snap satow pic dia tengah senyum ni. Sayangnya xdapat amik muka abah full face pulak. huhu...

Iesya
ni kulitnya kemerah-merahan. Kalau dah besar nanti sure putih melepak. Besh tol dapat peluk cium iesya ni...kekkee...

Thursday, October 9, 2008

Titipan buat Ayahanda Bonda

Salam Syawal...

Sudahkah korang menyediakan duit raya kepada ibu bapa korang?

Walaupun raya pertama dah lama berlalu, xsalah rasanya aku sebutkan disini sebab dah jadi kebiasaan pada insan2 biasa cam kita.... terlupa. Yang penting kita janganlah buat2 lupa. Walaupun kita kurang pendapatan, walaupun kita tidak bekerja, walaupun kita kesuntukan wang... cubalah sedayanya sediakan sedikit wang untuk ibu bapa. Sebab sudah tiba masanya untuk kita membalas jasa ibu bapa.. Benarlah bukan semua ibu bapa mengharapkan duit anak2... Tapi kalau kita ada terlebih sedikit, apatah lagi dengan bonus yang diberi, xsalah rasanya menghulur pada ibu bapa. Sekurang2nya boleh beri kegembiraan kat hati mereka.

Waktu kita kecik2 dulu... ibu bapa kita sedaya upaya sediakan duit untuk perbelanjaan anak2... Walaupun anak 5, anak 8, mahupun anak 12orang sekalipun, ibu bapa sedayanya menyediakan persediaan yang sebaiknya untuk anak2... Sekaranglah masanya kita pulak membalas setiap pengorbanan mereka dulu... Xdapat hulur banyak, sikit pun jadilah... Asalkan niat kita ikhlas... ibu bapa kita juga gembira.... Mengembirakan ibu bapa seumpama kita menambah pahala, insya'allah....

Wednesday, July 23, 2008

gambar ibuku....

me wit my sis

me wit my mom...happy birthday mom..we love U so much...

seperti telah kujanjikan...inilah gambar my mom...pic ni diambil sekitar tahun 1983..aku masa ni berumur 3bulan..jalan-jalan kat kawasan rumah kuarters HKL... sebenarnya memang bnyk koleksi gambar-gambar aku adik beradik masa kecik..abah aku mmg minat ambil gambar...sekarang kebanyakan gambar2 lama tu jadi koleksi abah kat kampung...kalau ada pic yg miss dr album mula la dia sibuk bertanya sapa yg ambil..kekeke....
sekarang ni aku lak yang mengikut jejak abah..sket2 snap pic aliya...tak kira kat mana...kamera mesti tersedia kat tangan...sure korang2 yang bergelar ibu dan ayah pun ada tabiat yang sama dengan aku kan...kekeke.....



Tuesday, July 22, 2008

selamat hari lahir mak....

patutla harini aku rasa xde mood n rasa xsedap hati...rerupanya aku lupa nak wish hepi besday kat mak aku...nasip baik akak aku mesej petang tadi n remind kan hal ni...kalau tak, memang aku completely lupa...sian kat mak..lambat sikit epa wish hari ni sori ye mak...
semalam aku tgk gambar aku masa baby kena dukung dgn mak...xsilap aku mak masa tu berumur 29thn..sbb mak lahirkan aku masa umo 28thn..masih muda tapi dh anak tiga...muka mak masa muda belia memang lawa...bukan aku nak puji mak sendiri la..tapi hakikatnya aku memang suka tatap muka mak aku...gambar dia masa muda sampai muka dia sekarang...sejuk mata memandang...esok kalau aku dapat luangkan masa akan kutepek gambar tu dlm blog aku ni...rindunye...nak balik kampung...nak salam mak..nak peluk mak...n nak wish selamat hari lahir ke-54tahun..semoga panjang umur murah rezky n hepi2 selalu....
pape pun malam ni aku ada task nak kol mak...wish sekali lagi n suh aliya tolong wishkan sama utk opah dia...

No comments: