Nuffnang

Followers

Monday, November 9, 2009

si pencuri password

Seseorang telah curi password blogspot aku kendian porak perandakan blog lamaku. Mungkin kerana marah aku nak bina blog baru. Sebelum aku beralih blog, dia dengan beraninya menghuru-harakan blog aku sewenang2nya. Baiklah, kau boleh gelak dan bersukaria sekarang. Tapi aku tetap akan ambil tindakan.

Mungkin kerana teruja nak sakitkan hati orang, dia terlupa banyak perkara. Perbuatan si pencuri ini sama sekali menyalahi undang2. Malah salah satu jenayah cyber yang popular.

Kawan en.hb terer gak pasal komputer ni. Katanya kerja2 camni dilakukan oleh pihak luar dari Jabatan aku. Sebab nak bagi susah kesan jejaknya. Tapi tetap ada caranya nak tangkap orang durjana ni. Aku masih dalam usaha2 ke arah itu.

Balasan di atas kurang ajaran si pencuri password ini, blog mummy n aliya terkubur begitu saja tanpa sempat aku mengucapkan selamat tinggal pada kenalan2 lama. Sedih sungguh. Tapi aku nekad-senekad aku nak cari sampai dapat manusia durjana ini! Kalau aku dapat kau, BERHATI-HATILAH!

7 comments:

Pija Madzlan said...

Ya ALLAH kesiannya...takpe, saya simpankan link baru ni...mmm, jgn menurun semangat blogging udahlah ye.. :)

umminabilah said...

EII...JAHAT BETUL ORG TU...SABOR YER..K NI NK FOLLOW BLOG NI

Sitie BUm BUm said...

jahatnye.. sape yg berani buat mcm tu kt blog org ni?

ieyza said...

alaaa....ciannyer kat dier...mmg durjana sungguh mahkluk asing itu...kalau awk tahu saper orgnyer...sebarkan pada kitorg sumer...biar kitorg kutuk dier..baru puas hati...huhuhu

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah....jahat nyer orang itu....mengapa dia wat lagu tu...jeles kot???

Wansteddy Tales said...

all... tah la siapa makhluk tuhan yg busuk hati ni. aku tak penah wat dajal masuk blog org nak komen huduh2 apatah lagi wat pedajal cmni sekali.

dan aku xpenah sesekali masuk blog sesiapa menyamar jadi org lain dan menyamar jadi anon user semata2 nak post komen huduh2. sikap baling tahik sorok tgn busuk ni perangai budak2 kecik tak cukup akal je.

yes aku pn tau skit skill tapi aku xpergunakan skill tu utk porak perandakan blog, facebook, fotopages mahupun yg seangkatan dgnnya.

dan kalau aku xsuka blogger tu aku xkan sudi masuk blognya biar pun aku nak kirim 1001 sumpah seranah. lebih baik xmasuk dan xamik tahu perihalnya dari sakit2kan hati sendiri baca tipu muslihat mereka2 pulak. dan lagi sebab aku rasa perbuatan gitu sangat tidak bermaruah. tikam belakang. ptui!

tp bila aku cek2 rupanya entry tu stuck dari opis. maknanya seseorg dr line opis atau bangunan opis atau yg berkhidmat di bangunan tersebut yg wat salah laku camni.

masih dlm proses trace. selagi belum terbukti apa2 aku xnak amik tindakan melulu dan tuduh2. aku anggap semua inesen je. lambat atau cepat yg pasti aku xnk ngalah dgn makhluk ni.

yes masa ni dia hepi dan bergumbira sbb huru harakan my blog. next time masanya pulak merasa erti huru hara!

ALLAH MAHA ADIL.

M@iRaB@bY said...

ish..mesti tangkap pencuri itew..n kita sama2 potong tgn dia..geram betul sy dengar...macam dah takde keja lain...kalu dah ngidam sgt nak jadi pencuri ,better curi rompak kat pasaraya kan