Nuffnang

Followers

Wednesday, November 4, 2009

welkam 2 my new blog

Salam...

Dah lama aku nak bina blog baru dengan nama baru. Bermula sejak aku blogwalking n tinjau2 namaku di dalam bloglist kawan2 yang dikenali secara maya. Memang ramai yang salah faham dengan nama blogku mummynaliya.blogspot.com. Sebenarnya mummy n (dan) aliya. Tapi rata2 kawan aku tulis mummy naliya. Nak tergelak pun ada gak tapi salah faham ni terpaksa aku betulkan dengan maklumkan kepada kawan2. Mana yang aku perasan tersilap tulis nama blogku boleh la aku maklumkan. Mana2 yang tercicir nak dimaklumkan tu, dari dulu kini selamanya masih dengan nama mummy naliya.

Sekitar bulan lalu kami putuskan tukar nama panggilan aliya kepada damia. Kedua2nya nama anakku tapi bila tukar2 nama secara tiba2 ni ramai yang confuse jugak. Nak2 kawan2 yang jarang2 masuk blog aku atau yang dah lama tak jenguk blog aku. Pastu ada gak yang tanya2.. kenapa tak tukar nama blog kepada mummyndamia? atau soklan berupa gini... ko dah beranak lagi ke? hohoho.... Jenuh aku nak kena ceritakan balik sorang2. Dah citer dalam blog tak semua entry aku orang nak pulun baca kan. Bila panggilan aliya dah tak digunakan rasa cam tak best lak nama blog mummynaliya.blogspot.com. Memanglah dedikasi pada nama anakku jua tapi rasa cam tak betul lak guna nama tersebut. Hati aku berbelah bahagi nak tukar nama blog sebab sayang. Inilah blog yang dikenali para kenalan dan inilah blog yang menyimpan segala suka dukaku yang aku karang dalam pelbagai entry.

Kenapa kupilih nama wansteddy gantikan mummynaliya?

Dah lama aku gunakan nama wansteddy. Rasanya sebelum aktif berblog lagi. Al kisah nama wansteddy ni aku wujudkan gabungan nama sebenar dengan nama panggilan dalam forum AMNET dulu. wan nama pertama S nama ketiga teddy nickname forum. Gabung je semua wansteddy. okes la kan. Sekarang aku dah tak aktif berforum lagi. Malah aku tak register pun kat laman forumnya yang dah bertukar alamat. Tapi kenangkan kawan2 dari geng forum yang kekal panggil aku 'ted' rasa sayang nak tinggalkan nickname kenangan tersebut. Menghargai nama teddy aku gunapakai jugaklah nama wansteddy untuk wujudkan blog baruku.

Tak terkekang dengan nama anak. Tak bagi confuse pada kawan2 nak pikir mummy aliya yang mana satu eks? sebab sekarang memang banyak blog dengan nama mama @ ibu @ mummy + aliya. Jadi sekarang sudah tiba masanya aku akan tinggalkan blog mummynaliya dan simpan saja sebagai kenangan.

Buat masa sekarang aku alu2kan kawan2 dan pembaca2 jadi follower dalam blog baruku ini. Tapi mungkin blog ini akan kurang aktif buat sementara sebab aku nak buat banyak renovation lagi kui3....

Pape aku nak maklumkan jugak. Segala komen dari blog ini perlukan pengesahan dari aku terlebih dahulu. Komen2 dari openID sahaja diterima masuk. Mak pak Anon tak dibenarkan masuk lagi sebab aku nak buat kunjungan balas kepada my pembaca dan pengkomen. Yang berani tinggal komen takut tinggal link tak layak diterima komennya la ye. Belum sempat publish komen dah kena tendang dulu. Janganlah berasa hati pada pembaca atau pengkomen yang takde blog. Aku rasa ciri keselamatan perlu juga ditingkatkan dalam blog bagi memastikan keamanan terus terjaga. Macam kempen kesedaran pulak kui3...


Kawan2... jemput2 datang dan singgah blog baruku ini ya!

No comments: