Nuffnang

Followers

Thursday, January 7, 2010

Cepat boring dgn background blog

Tengoklah aku... suka sangat tukar2 wajah blog. Sebabnya aku rasa nak background yang simple2. Tapi dalam masa yang sama aku nak deco2. Tapi dalam masa sama nak kurangkan gadget berat2... Kalau kena server lembab alamatnya aku menopang dagu la sambil2 nak tunggu pages loading.

Kenangkan kesukaran aku kena kumpul balik gadget2 terdelete dulu, aku sampai sekarang tak berani langsung nak kuis2 bahagian edit HTML tu. Fobia tak hengat. Kalau blog lama kemain lagi aku taram segala macam gadget. Blog yang ni nampaknya sepi sikitlah dari bling2. kekeke...
Niat nak buat template blog sendiri masih belum luntur. Cuma tak tahu caranya saja. Jeles tengok pembikin tamplate yang siap boleh deco laman blog guna design sendiri. Suka tengok dorang bermain dengan hiasan yang pelbagai. Siap bikin bisnez lagi. Wah2... kagom2...

Kemampuan aku setakat bina header je. Khidmat lain-lain.... huhu.... sepi2....

Takat ni asik ubah-ubah background ehsan dari website-website cun. Tapi aku cepat fedap. Sebab background ni kena share dengan blogger len. Kekonon nak background sendiri la. Sapa la yang sudi bina tutorial buat background ni ha.... Kan best kalau aku jumpa blog buat tutorial camtu.

Ada la satu blog dah buat tutorial camtu. Tapi khas untuk 2template minima je. Yang aku ni main taram jugak ikut caranya pummm... habis gadget2 lama aku kena sental sekali. Sedey tak terkata.

Aih... bila la aku dapat bina template sendiri ni ha....

2 comments:

i z z a said...

sy pn mcm tu jgk..sbb tu sllu tkr ajer..terfikir jgk nk wt template sndri..angan2 je tuh..alih2 adjust coding je kejenya

Wansteddy Tales said...

btl tu izza
yg termampu dan rs terselamat
klu adjuz terlebih skit... haru huhu