Nuffnang

Followers

Friday, July 16, 2010

Miakididdles Giveaway

Giveaway ini dianjurkan oleh Alin aka MommaMia. Jom beramai-ramai kita memeriahkan giveaway ini.


Bagaimana Alin boleh 'improve'kan lagi Blog beliau:

Jujurnya aku sendiri bukanlah perancang yang berjaya. Bagaimanapun pendapat aku melalui sorot mata cepet yang berstatus designer (apakah makna semua keterangan tentang diriku ini) tarikan utama pengunjung ke blog-blog sedia ada melalui pandangan pertama. Bak kata jiwang-jiwang... "Dari kerana mata aku tergoda". Kalau blog terlalu serabut atau terlalu 'kosong' kemungkinan kunjungan tu bukan takde, tapi kurang. Suam-suam kuku macam blog aku ni. Jadinya cadangan utamaku pada Alin, main-main dengan elemen hiasan blog. Supaya dapat memikat hati pembaca. Kepada yang di luar sana bukan aku promote blog wansteddy Studio pada Alin okey! hahahha... Tulis ni pun dah macam promote what!

Bebelan diteruskan: Apa sahaja isi kandungan blog Alin antara perkara yang mendorong aku kerap singgah ke blog beliau. Dari cerita-cerita hal breastfeedingnya, kisah anak-anak yakni Cik Damia dengan muncong comeynya, Cik Dzakirah superb inesen yang aduhai... bikin cair hati nengoknya, perjalanan hidup Alin dan keluarga, kerajinan beliau ikuti conway, kisah-kisah kemenangan manis sertai conway dan segalanyalah. Aku suka baca. Aku suka hemah Alin menulis. Susun atur katanya tertib dan sopan. Takde carca marba macam aku. Tapi kita akan enjoy membaca tiap bingkisan yang ditulis oleh beliau. Bonus tambahan dalam blog Alin, entry yang bergambar mesti ada je menyelit kaletah Cik Damia yang tersangatlah cutenya. Bikin hati nak peluk cium je Mek Damia tu tau. Pada aku Alin perlu maintain je gaya menulis. Cumanya mungkin kena menulis sekurang-kurangnya sekali sehari. Betul, kalau kita tak update entry barang dua tiga hari memang mengurangkan kadar jemputan yang datang ke blog. Tapi kalau blog dah femes. Buat entry pasal kentut ayat dua tiga baris je pun orang datang mencanak-canak. Itu dikatakan peminat setia. Aku percaya blog Alin pun punya peminat tersendiri. Salah seorangnya akulah. Kadang-kadang tu aku dok melangut depan blog Alin... Bila agaknya Alin nak update story baru. Walhal yang aku baca tu entry terkini tu. haha...

Aku tak tahulah motifnya aku menulis panjang lebar ni. Serius. Mula-mula aku nak menulis by number je. 1) aku suka alin. 2) Aku suka baca kisah anak-anak MommaMia. Macam tu. Tapi bila dah mula mengarang dan isunya pulak pasal kawan yang aku suka, bebelan pulak jadinya.


Okeylah Alin. Kira macam menjawap soalan + bercerita jugaklah entry giveaway untuk Alin ni nampaknya. Maaf puan penganjur. Terpaksa ambil masa anda yang panjang untuk baca sessi entry ini. Tapi ianya luahan yang jujur dariku. Seronok berkawan dengan Alin. Apa pun yang anda buat Alin, adanya aku peminat blogmu! hehe...


Tarikh tutup penyertaan pada 14 ogos 2010




Hadiahnya best wo... Kucing handmade by Tecik Craft.
Seriously kawai! Tengok modellah kalau tak percaya!

Aku suka nak mintak kesinambungan dari
Mama Zharfan dan AcuRose.
Dua minda kreatif berlainan gaya!

1 comment:

alinalan said...

ni sebab alin cayang wan... mekaceh atas bebalan yg best tuh... kembang2 tak kuncup ku baca... wakaka

ok checked. Lulus. Good luck!!