Nuffnang

Tuesday, August 24, 2010

Kadar setem terkini

Tahukah korang setem sudah naik harga? Yaaaa... bagi penggemar-penggemar contest majalah, yang perlu kirimkan borang dan sebagainya mesti mengeluh sebab naiknya sekali ganda dari harga asal. Jika dulu dengan senang hati aku beli 100 keping setem sekaligus tanpa rasa ragu, sekarang dah rasa berpeluh-peluh. 100 keping setem bernilai rm0.60 bersamaan dengan harga rm60.00. Uh uh.... sedihnya.... mahalnya....

Kalau dulu hantar kiriman dengan setem rm.0.30 sahaja. Sekarang paling kurang kena tempek rm0.60 atas sampul. Aku tanya pada dua orang kakitangan berlainan pejabat pos untuk kepastian. Mengikut kadar terkini, harga setem yang diluluskan adalah seperti berikut berkuatkuasa pada 1 julai 2010:
Poskad: RM0.30
Kad raya: RM0.50
Kiriman biasa: RM0.60

Tiada lagi gunanya setem burung berangka rm0.30. Andai terbeli juga kena tempek dua ekor burung sekaligus. Huhu... Sekarang setem rm0.60 bercorak bunga kertas pink dan merah. Kalau pun warnanya ceria dan aku sukaaaaaa pink kaler, ia tetap tak menceriakan hatiku kerana kena laburkan duit banyak untuk kirim barang saja, haih...

2 comments:

nza said...

makin la xde org nk anta kt raya,,,thn ni g kedai nk cari kad raya pn dh xde yg menarik...semua stok2 lama.....

Wansteddy Tales said...

k.nza ~ baru2 ni jengah sogo bnyk jugak desig kad baru cantik2. tp tu la, quit mahal >< baik print sendiri hehe