Nuffnang

Kisah terkini Wansteddy's

Thursday, June 9, 2011

Satowww.... DooooEngget!

Sebut betul-betul mengikut maghradnya. Dooo (lebih muncung bibir anda, lebih bagus bunyinya) - Ennng (boleh pronounce ing jugak) - Ng geeeet (penekanan kat ng baru tambah ayat geeeet...) Bahasa baru hari ini yang bermaksud Dua Ringgit. Jenuh nak sebut hahahha...

Semalam lepas balik kerja aku hala ke Mydin Jalan TAR. Patutnya nak ke Mydin Chow Kit je. Tapi hubby salah jalan la pulak. Sambil nyelam togok air le aku... Target nak beli gam UHU berharga RM9.00 semata-mata. Buget kasar RM10.00. Tapi standart la perempuan. Bajet RM10 TERhabis RM50. Ulang semula perkataan Ter itu berulang kali ya. Penegasan pada tindakan luar kawalan. Hahah... 

Kalau bajet RM100 gunanya RM50 je itu  situasi yang jarang-jarang berlaku! Kecuali ada sales giler-giler luar dugaan kohkohkoh... Jarang kes demikian terjadi. Betul-betul jarang.

Maka bershoping sakanlah aku kat Mydin. Beli barang opis je pun. Sebab bajet kan... Kenapa nak bayar lebih? Beli kat Mydin dengan harga borong je. Pastu aku jumpa benda yang dah lama aku mengidam nak beli. Stain ruler. Semata. Yang tak beshnya stain ruler tu kena beli in pakej. Kena beli 3 dengan harga RM5.40. Cis...! Aku nak beli banyak-banyak buat hapa kan... Tapi kerana aku dah malas nak bertangguh beli lagi. Aku sebat je la 3 batang stain ruler tu dengan perasaan berbulu... Dah terlebih dua. Balik ke rumah, mai idea baru. Aku plan nak jual je kat rakan opis yang nak beli.

Satu batang stain ruler RM2! Okey la tu. Kena kira penat lelah aku redah jem.  Walaupun yang memandunya hubby, aku yang jadi penumpang pun tumpang penat sama sebab makan masa nak sampai. Panjat tangga esklator lagi. Berbaris dua line menunggu giliran nak bayar barang kan. Hohoho... Giler berkira! 

Okey... okeyy... sapa-sapa nak beli meh bagitau aku. Tapi orang opis je. Yang luar dari opisku, tak payahlah offer nak beli. Malas aku nak pergi-pergi pos semata-mata kerana stain ruler ni.  Sambung kerja...

9 comments:

deqlis said...

hehe...satu due henggettt!!

standard laa pompuan klu shopping target sepuluh hengger jadik lima poulohh hengget hehe..

deqlis pun sama jerkkkkk hehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

comel jer doo engget :) cam citer upin ipin :)

Wan_hazel said...

hahaha...bhasa yg comel..comel..lucu lak akak nie...hahaha,,dua ringgit rupa nya..wan ingatkan akak menang kontes ke ape...rupa nya satu dua ringgit..

yantz-yeem said...

lorrrrr....awat x ckp ko pi mydin?aku pun nak kirim gaks gam UHU...aku nak satu pembaris tu...tapi nak harga lebih murah...hehehehe

Wansteddy Tales said...

deqlis ~ itula... itula... balik je dompert kempissss... baru sedar... ooo... dah terover bajet.... masa tu je la ada kesedarannya pun hahahah

Wansteddy Tales said...

e.l.i.s.s.m.i.e ~ mail yg rajin sebut gitu kan hhahahah

Wansteddy Tales said...

wan hazel ~ lama tu akak pk kan pronouce yang betul. siap dengan memek2 muka sekali nak dapatkan feel ayat yg tepat! ahahhaha

Wansteddy Tales said...

k.Yantz ~ ini kesah kelmarin da... ko nak beli stain ruler ni? meh la amik. dgn ko aku bg diskaun doooo posen!

siti nurkhijah said...

hehehe.. bleh plak buat niaga stain ruler tu...