Nuffnang

Followers

Friday, August 5, 2011

Blog NOT FOUND! tolong... Tolong....

Semalam aku dapat kejutan dari kak yantz pasal blognya yang kena remove! Bagi yang telah layari blog narizan.blogspot semalam dan hari ini. Dan tengok content berbunyi Blog not found, tentu rasa pelikkan. Sebenarnya kak yantz tak delete pun blog beliau. Dia kemainlah sayangkan blog tu. Segala kisah peribadi diabadikan dalam blog tu sebagai kenangan. Tentulah rasa kecewa dan terkejut jugak bila blog sendiri tiba-tiba hilang.

Aku dah tanya beberapa rakan. Memasing berikan jawapan kurang pasti dengan masalah ni. Cumanya aku dapat agak masalah ni mungkin berpunca dari dua sebab: pertama, mungkin ada yang pecah masuk blog kak yantz dengan atau tak sengaja terdelete blog dia. Tekaan rambang saja ni. Kedua, masalah teknikal dengan blogspot. Sama ada untuk sementara atau masalah kekal. Nak-nak bila blogspot dan minta semua penggunanya beralih dari akaun yahoomail ke gmail. Sebabkan kak yantz tak tukar alamat email, blogspot dengan sengaja remove blog-blog yang tak gunakan akaun gmail. Atau mungkin atas sebab lain yang tak dapat dijangka.

Apa pun puncanya, aku mewakili kak yantz meminta jasa baik kalian berikan bantuan. Tak kisahlah sama ada berikan jawapan pasti punca kejadian atau berikan cara penyelesaian, agar blog kak yantz boleh digunapakai kembali. Mungkin ada yang pernah hadapi masalah yang sama atau pernah melihat masalah ni di mana-mana. Harap sangat ada yang sudi membantu. Jasa kalian amatlah dikenang!

11 comments:

Mama Zharfan said...

setahu me, blogspot buat cleaning process utk delete blog unless we proceed to verify our google a/c--me pernah kena...siyes rasa nak pengsan tau..pucat lesi

mummy_ayu said...

tu la..semalam kena jugak...

rusna wana said...

owh tidakkkk - jgn blogku yg terdelet...sadisss...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

suzz penah alami rasanya

Wansteddy Tales said...

Mama Zharfan ~ pastu camne k.suziey recover blog balik yeh?

Wansteddy Tales said...

mummy_ayu ~ sbb apa ya ayu? ayu pn blm tukar alamat email yahoo ke gmail ke sblm ni?

Wansteddy Tales said...

rusna wana ~ tu la... boleh meroyansegala input dlm blog kita hilang camtu je :(

Wansteddy Tales said...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF)~ kena g berguru dgn k.suziey la gamaknya ni ;)

cikceriacorner said...

ada jln penyelesaiannye x?risau gak..

rusna wana said...

info terbaru - ada kawan pun dah kena remove blog dia - sebab, dia yg terdelete sendiri blog tu..so, rasanya yan punya blog tu mngkin tak tersengaja dia terdelete..

Wan_hazel said...

Kak wan..Hacker kalau wat bende nie dia tak kan delete sebab dia akan didos je Page ka yan tu..Dan sebab lain lak mungkin blog kak yan mempunyai banyak komen yg berunsur SPAM>>Hope akak Wan cek balik komen2 kat blog akak..Komen yang berunsur SPAM dalam blog akan dianggap Google sebagai blog yang mengundang pelbagai SPAM dan secara auto pihak Google akan delete ACC blg tersebut


SPAM yang dimaksudkan adalah seperti meletak kan link yang terus ke entri tersebut diruangan komen..harap akak faham..So skang nie kalau ade yang letak komen dan link yang boleh di klik di ruangan komen ..better akak REMOVE kalau masih sayang pada BLOG akak.


Mengenai acc yahoo dan gmail tu tak de maslah..Koz kalau kak yan kerap log in bende nie tak kan terjadi..sebab Google hanya akan deleta acc yahoo yang masih baru pada tahun sebelum 2010..Tahun skang nie tak de masalh dah..bagi yang daha lama acc yahoo..so tak de maslah..