Nuffnang

Tuesday, December 27, 2011

Pada satu pagi.... yang buta, aku pun bercerita.

Hari yang dukacita dan sukacita dalam masa yang sama. Pagi tadi adik bongsu jatuh exciden kat Gombak, simpang 4 kat Giant Batu Caves. Ironinya kakak dia, (sambil menuding jari ke muka sendiri) suka cari form contest di situ, DULU :P. 

Mujurlah adik aku takde pape, cuma efek terbang atas jalan tar menyebabkan luka kat lutut, jalan pun terjingkit-jingkit, sakit.  Motor je parah dan remuk confirm masuk bengkel @ terus jadi besi buruk.  Syukurlah panjang lagi nyawa adik aku. Nauzubillah... jauhkan dari kemalangan jalan raya ni. 

Rasa nak tolong keluarkan 'kata-kata magik' kat mat motor yang langgar lampu merah sekaligus langgar motor adik aku. Sesudah langgar, dia cabut lari! Tau pun takut... kalau aku ada kat situ maunya aku buka topi kaledar dia, pastu... Bush bush bushhh! sekeh kepala berdas-das.  Gasaklah kau lelaki ke orang tua ke. Kuang ajar bebenar, tak reti tengok kaler lampu isyarat ke??? Nak cepat sangat sampai sanggup sabungkan nyawa sendiri dan nyawa orang lain? Kalau nyawa kau je melayang, apa aku kisah... Ini kau libatkan pengguna jalan raya yang lain. Memang dasar manusia tak cerdik! Geram masih bersisa di hati.

Berita beshnya, sempatlah jumpa mak abah yang sanggup datang dari jauh semata-mata nak jemput adikku. Sempat jumpa abang sulung aku yang macho  dan my lovely SIL, besok dorang berangkat balik Kota Kinabalu. (Nanti kita jumpa kat sana ye ;). Dan lagi satu benda penting, terang lagi bersuluh kisah drama M-pop adikku yang sorang lagi sudah ada kepastian. Cet, bidaah belaka teori kakak kita yang imaginatif tu! aahhahaa... 

Selamat berangkat ke kampung, mak abah dan eli... Serta my big bro sefamily ke nun di Sabah... Pagi-pagi buta aku membuat SKT. Bagai terdengar-dengar bunyi dentuman bertalu-talu atas keyboard. Dahi akukah itu? ahahha...

1 comment:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hehe.. cian skt kena buat kat umah hehe .. kalau ila bwak balik umah jawapnya tak buat apa2