Nuffnang

Followers

Wednesday, January 11, 2012

Betapa hakak terharuuuu (mode tersipu-sipu)


Saya  bukanlah kategori student glamer atau fav kalangan cikgu. Cikgu pun kadang kala selalu silap sebut nama saya. Dari Shifah kepada Nisa, sebab kakak saya bernama Liza. Macam logik akal je memandai ubah nama saya :P Kalau saya kat tingkatan 1, kakak di tingkatan 5. Tapi populariti kakak memang tenggelamkan saya sepenuhnya. Dorang tak sebut nama saya, sebaliknya gelarkan saya sebagai  “adik Wan” (rujuk pada nama panggilan kakak kat sekolah). Saya memang jenis tak reti membodek dan kureng bersosial kala sekolah dulu. Makanya jadi pelik dan terharu bila ada juga yang kenali saya kini, huhu.... 

Baru-baru ni ada sorang  junior dari Sekolah Menengah Gerik, Perak tegur saya.  "Akak ni Kak Wan kan, yang belajar kat kelas 5PA (prinsip akaun). Saya suka sangat tengok drawing akak kat bilik seni kelas Cikgu Hashim!" Wawawa... dah 13 tahun saya tinggalkan alam persekolahan, tapi masih ada yang ingat hasil kerja saya kat sekolah dulu. Hakak malu nak mengaku, tentu-tentulah drawing tu tah pape je (dilukis oleh budak hingusan yang tak pernah belajar secara langsung pasal art. Semua ikut naluri n logik je) hehe.... 

Minat melukis tu kini dah jadi kerjaya saya dan sumber pendapatan secara langsung dan tak langsung kini. Alhamdulillah... :)

8 comments:

CaDLyNN said...

wow...hasil seni yg bernilai tu wan..smpi org teringat2..hihi

bestla ade bakat..lin takde bakat..keh2

CaDLyNN said...

wow...hasil seni yg bernilai tu wan..smpi org teringat2..hihi

bestla ade bakat..lin takde bakat..keh2

Wansteddy Tales said...

Cadlynn, kalaulah darwing tu masih ada, tentu2 lin nangis sbb sedih/ wan rasa buruk2 drawing wan zmn skolah dlu hahaha

Wan_hazel said...

waaaaaaaaaaaa...taniah kak...ada yg kenali akak...dan kalau dapat tgk lukisan lama akak tu mesti rasa gembira sgt..rasa2nya mesti akak frame..ehehhe..

melukis dah jadi kerjaya akak..taniah kak..

Wansteddy Tales said...

wan hazel ~ bkn bangga org still kenal akk, tp terharu ada gak yg ingt hasil kerja akk. itu yg pntg hehe... wan, pernah cikgu akk dlu tnya direct kat akk. apa cita2 awak? xkn awak nk follow famili awak, semuanya kerja bhgn kesihatan je. bah n kakak, a.ipar akak kerja kat hospital n nurse. so dr situ akk target dlm kepala, akk nk study art. alhamdulillah dpt tawaran uitm. dan dpt tawaran kerja jd pereka gomen lagi. kerjaya yg pasti kukuh. alhamdulillah :)

Mama Zharfan said...

congrats!! me sgt kagum dgn bakat wan :)

Munn Jaafar said...

waaa pndai melukis eh? letak la hasil lukisan tu kat blog..leh gak tengok =)

Nur-nba said...

Hasil orang yang kreatif memang orang ingat.. Suka juga dengan hasil lukisan Wan.