Nuffnang

Followers

Thursday, November 3, 2016

Kaki comper v/s kaki mengulor!!!

Yes! I'am comper but never mengulor! Apsal ko nak kepochi, DENGKI???!!!

Masuk opis breakfast & lunch pun kat meja kerja. Dari pagi sampai petang ikut kehendak semua client tak kira masa & tenaga. Orang lain punch out on time. Aku nak dekat jam 7pm baru keluar. Kadang sampai jam 9-10 malam masih terhangguk depan komputer. Hanya anak n laki je ikut merempat temankan kat pejabat. Ada korang kisah pengorbanan pereka???

Time for contest: malam & weekend. Then bila aku menang, sedap mulut jaja merata mengata aku buat contest waktu kerja. Eh! Aku menang, ko kepochi nak tahu. Dah tahu, sibuk nak mengata pula. Adapekehallll!!!

Memang ada dahi nak makan tumit wedges 4 inci aku ni!!!

*Benda ni dah lama jadi bahan. Tapi yang bikin sentap. Ko p jaja cerita kat big boss cakap aku datang kerja buat contest & guna harta pejabat. Ko apa kes? Jangan sebab aku menang contest, ko pikir aku spend masa buat contest je kat opis. Habis, tang mana datangnya artwork-artwork dari aku yang beribu jenis setahun tu? Ko ingat buat design macam tuding kayu magik? Spell spell siap 1 design? Ada ko pernah ambik kisah susah payah aku gali idea, perah tenaga dan luangkan masa untuk setiap satu jenis kerja tu? Tu belum ambil kira kerja-kerja yang berpuluh kali minta draf dan ubah. Belum kira kerja-kerja yang dah final tiba-tiba projek batal. Ko ingat aku saja-saja buang keringat? Kalau ko tak reti nak hargai jerih perih pereka ini, ko diam jangan kata apa-apa. Jangan peduli. Jangan sekali-kali mengata apalagi tebar fitnah macam ni. Orang macam kau tak layak ambil tahu hatta sebesar zarah info pasal aku. Tak layak!

Korang guna barang pejabat buat projek sekolah anak, curi harta pejabat untuk kegunaan famili (konon pinjam, tapi ko mintak izin dengan sapa syaiton?), guna peralatan untuk urusan peribadi, bisnes sendiri, kelablah apalah.... Ada pernah aku report kat sesapa? Kau mengular time kerja, tidur, makan berjam-jam, shopping waktu kerja, baca novel dari pagi sampai petang, tengok sinetron waktu petang, melepak kat meja-meja orang, ada pernah aku snap gambar & video pastu tunjuk kat boss? Aku tak buat benda tu sebab fikirkan aku pun manusia, ada kelemahan yang myb aku tak nampak. Tapi apahal ko takde perasaan memburukkan orang macam ko manusia maksum, ha?

Aku tahu siapa korang. Aku tahu korang rajin skodeng blog ni. Sebab tu dah lama aku tak berblog. Tapi hari ini aku sangat berharap kau kau dan kau, baca entry ni. Dan, walau apa pun yang korang telah dan akan mengata dan fitnahkan. Tidak sesekali aku maafkan. Noktah.

No comments: