Nuffnang

Followers

Monday, November 9, 2009

segalanya shopping & warehouse

Tuesday, April 21, 2009

warehouse

Salam...
aku malas nak story bebru ni. bukak blog tengok cbox.. ada komen aku balas n addlink. kekkee... pastu bila nak post baru mula rasa liat... Xtau nak story ke hapa lagi. Kang story pasal luahan hati orang muak pulak... minah ni asik nk bersedihhh je... Idak le cenggitu sekali wokk..... (memetik kata2 aril af7) Kadangkala aku nak luahkan perasaan terbuku je... huhu....

Baiklah, aku nak story pasal warehouse la. Bebru ni aku jengah warehouse kat shoppingnsales blog, kemain berlambak2 warehouse baby. Sepertimana kawan seopis n sebangsa borong sakan cam k.yantz.. ngahhaa... aku ni penggila warehouse yang rambang mata. mula la rasa gian nak jengah tapak warehouse ni.

Tapi sekarang, aku telan air liur je la... tahan napsu, tahan napsu.... Kalau aku jengah jugak myb boleh angkut takat dua tiga lai baju je sebab memang aku tengah bajet giler sekarang. Pada aku, duit sekarang aku utamakan untuk beli ubat aliya. Baju2 aliya banyak yang dah kecik. Ya la budak dah masuk setahun, pakai lagi baju budak 6bulan. boleh muat ke? ngahahaa.. Nasep baik dulu aku ni penggila warehouse. (boleh kira nasip baik ke tu?) Myb jugaklah, sebab sikap boros aku terhadap warehouse dulu watkan aliya masih berbaju sekarang. Kalau tidak, alamatnya pakai baju senteng2la aliya.

Tengok warehouse poney, disney, pureen memang wat aku sentap. Sebab aku tau produk2 poney cun giler.... nak2 bila jengah blog sorang blogger ni, siap tunjuk gaun2 poney yang dia beli untuk baby gurl dia. aduh duuuuu.... Berjejer2 air liur aku.. Punya la lawa! Act aku ni bukan peminat poney sangat.... tapi baju poney ni tahan lama n cantik2. bila ada warehouse ni janganlah lepaskan peluang belikan baju anak yang cantik2 tu. Yang wat aku geram dengan topi kait poney. Kalau beli kat butik poney rasanya rege dalam rm39++. Mahal woo untuk topi je. Tapi mmg cun ler.... Dah nama pun branded hapa aku nak komplen.

Xpela, kali ni belum rezky aliya. Insya'allah bila ekonomi dah stabil nanti aku belikan baju baru untuk dia. Tuhan... murahkanlah rezeki untuk aku......

Monday, September 8, 2008

Soping di SOGO n Gift dari Paklong

Salam Ramadhan hari yang ke-8
Ahad lepas aku sefamili stay kat umah je... Sementara biarkan mek Aliya main2 sengsorg aku membuat operasi snap pic hasil rembatanku Jumaat lepas kat Sogo... Sebabkan aku member Card Sogo dpt la masuk cuci mata smbil perabihkn duit memborong sakan... lebih best aku sebat gak pump electric medela.. dah lama plan nak beli kebetulan haritu ada sale rm100 kurang dr harga asal.. aku pn malas dah nk kiv lagi amik je trus...
Baju n romper Anakku yang murah sekitar rm10 sepasang. lebih menarik gaun utk Aliya n anak sedara baru lahir bb iesha.. plan nk pakaikan dorg baju ni masa majlis cukur jambul iesha raya ke-3 nnt, insya'allah... Ni la antara koleksi baju hasil rembatanku kat SOGO.

Yang ini pakaian n kasut hadiah dari Paklong.. Menariknya baju2 ni sumer paklong belikan dari Perancis.. Wah! ada gak baju import utk Aliya kekekekee... Pandai tol Paklong belikan baju2 bb gurl.. cun2 bangat..!! Aliya pn nmpk sweet pakai baju gaun jeans tu.. nnt aku tepek pulak pic Aliya pakai gaun ni.



Monday, August 4, 2008

Kegilaanku terhadap warehouse

Salam...
Hari Sabtu lepas aku, hb, aliya n adikku ke warehouse pureen n dataran hamodal...disebabkan ini kali kedua aku pegi warehouse pureen bolehla aku compare thn lepas dgn thn ni nyer warehouse...dari segi kualiti barang thn ni agak bersih tapi produknya kurang...xbanyak pilihan..dari segi harga thn ni memang dah naik harga..mahal...jadik aku kurang memborong sakan thn ni...memula aku borong baju2 aliya dgn ank sedara aku..stok baju mahal..stoking pn dh naik rege...Pehtu aku beli stok barang2 baby utk aliya dgn bakal anak sedaraku yg bakal lahir bln8 ni nanti...jantina xpasti lagi so aku rembat je pape kaler fav aku...kira-kira rupanya aku dh perabih dlm RM329 kat warehouse pureen semata-mata....hu....
Selesai kat Pureen kitorg trun ke Dataran Hamodal. kat sana warehouse mcm2...plan aku nk rembat baju2 anakku tp mahal jugak..rege lebih krg kat pasaran..nk cri yg cun n murah kne pandai2 punggah..myb selit2 bwh2 longgokan..aku dh maleh last2 beli 2psg je..G kat bhgn kilo bru terbukak mata nk beli baju bnyk2..tu pn aku limitkn jugak sbb dh xde mood nk borong...biasa-biasa je bajunya..sambar baju aliya dgn ank sedara kat sabah. Kat sini aku perabih dlm RM50. last2 brg2 anak je kitorg beli mummy n ayah xdok...adik aku sempat gak beli 2lai bju T utk dia sndri..Kat sini sempat gak aku jumpa member opisku Yantz dgn anaknya aqil...very d shy guy...aliya lak terlebih ramah sua2 muka kat aqil...sbnrnya aliya mmg suka tatap muka org sekarang..kalau kita sua muka kat dia nanti dia pegang2 muka kita nk masuk mulut! kekeke....
kesimpulannya hasil rembatanku kali ni kurang memberangsangkan..aku xberpuas hati..huuhuuuu...











Friday, July 25, 2008

borong sakan....

semalam pas balik kije aku n hb pegi midvalley..JJ ada wat sale besar2an..mmg jalan jem...parking penuh...org sesak...mcm nk pegi berperang pon ada..yang mak pak lupa anak pun ada...yang bergado pn ada...yang borong smpai 2 stroller penuh pn ada..huhu....kaya rakyat malaysia ni bila sampai waktu sale...kalau waktu xsale asik komplen barang mahal jek..kekeke.... kiranya semalam membuktikan bahawasanya rakyat malaysia ni masih kaya..masih berkemampuan utk borong sakan....
aku diberi keizinan oleh hb pegi bershopping...hb lak tolong jagakan aliya n bawa ke tempat barang-barang mainan...pe lagi..nak cari stok LEGO la....aku xkisah, asalkan masa shopping ku banyak..aku pusing2...cari baju cari stoking xde la best mana pun sale smlm...cuma sambar dalam 4 5lai je baju aliya...pehtu 1pasang kasut...aku xreti nak shopping dah ble orang ramai dok kalut tu..sampaikan ada baju yang aku dh pegang pn jatuh kena tolak orang..aku dh malas nk kutip balik lantak g dia la...xbeli pun baju tu...cun tapi aku rasa cam xperlu sangat...kataku mnyedapkan hati...huhu....
pehtu sedang aku berkeliaran tu terdengar ada suara kuat jerit2 nama anak...gle kuat...Lelaki ni tawaf banyak kali sekitar kawasan baju n mainan budak2...mesti la kes anak hilang...siannya...nasip baik jumpa balik...tu pun dh jenuh dia tawaf2 la..aku sempat tgk lelaki tu dukung anak dia sambil pujuk2 nak belikan mainan baru utk anak dia...dalam pada tu tenang hatiku...selamat anak dia...pada aku ni semua berpunca dari kelalaian ibu bapa...shopping punya pasal lupa nak pegang tangan anak...anak taw apa...nak sonok dia je g main2...sep baik xjadik kes culik...nauzubillah....
balik umah dah agak lambat...aku penat n tertido...soknya hb aku bukak citer pas aku tdo tu aliya bangun tdo balik...tup2 dia sebut..."Uuuuuuuuuuuuuu......" dgn nada kagumnya...hb aku pelik la pemenda yg aliya dok tego tu...rerupanya set LEGO yg hb aku beli smlm...bile sua je kotak LEGO tu kat dia kemain lagi nk bawak masuk mulut...rugi aku xtgk adegan tu smlm...hb aku kata mmg klaka sikap aliya smlm...anakku...anakku....

No comments: