Nuffnang

Kisah terkini Wansteddy's

Wednesday, March 17, 2010

Cerita hari jumaat dan sabtu

Sebenarnya dari hari Jumaat banyak cerita yang nak dikongsikan dalam blog ni. Tapi aku memang kesuntukan masa. Biarpun bercuti, tapi masa nak bukak internet tu sikit sangat. Aku lak jenis tak suka bazirkan elektrik dengan biar je pc on semata-mata nak tunggu masa rehat baru nak surf. Daripada membazir baik aku tutup terus sepanjang hari.

Jumaat lalu, aku terima kiriman hadiah dari K. Nannie dari blog My Passion. Hadiah yang diterima memang tip top! Walaupun cuma menerima hadiah di tempat ke-4. Tapi aku rasa macam dapat hadiah untuk tempat pertama. Suka sangat-sangat. Trimas k. Nannie... terima kasih jugak pada en.suami k.Nannie yang sudi luangkan masa kirimkan hadiahnya. Aku tak dapat nak upload gambarnya sebab kamera dan card reader kat rumah. Tapi aku publishkan gambar hadiahnya dari blog k.Nannie.


Jumaat tu en.hb ambil Damia dari rumah pengasuh. Pengasuh Damia mula bercuti hari Jumaat lalu sampai habis cuti sekolah ni. Tu le alasannya kenapa aku dan en.hb terpaksa bergilir-gilir ambil cuti jaga Damia penuh masa. Kami dah timbang-timbang antara nak jaga sendiri atau hantar ke taska. Jaga harian. Tapi seeloknya kami jaga Damia sendiri demi keselamatan dia juga. Risau kenangkan Damia salah makan gara-gara bercampur dengan kanak-kanak lain. Bukan aku tak kenal anak sendiri. Dia memang suka mencuba apa je orang makan.

Pukul 5petang Damia dah sampai di ofis. En. hb tunggu di parking kereta. Waktu kerjaku habis pukul 5.30petang. Lebih kurang 5.20petang aku dah ura-ura nak balik. Tapi aku ajak en.hb bawak Damia naik. Lagipun en.hb nak sediakan bahan-bahan pameran di ofis. Aku tak rela la pulak nak tunggu dengan Damia dalam kereta lama-lama. Jadinya kami lepak di bahagian santai dalam ofis.

Lantaklah kalau ada yang memandang menyampah. Dan aku kenal sangat-sangat dah nama-nama si penyampah tu. Nampak jugak kelibat dorang dok menjeling pada Damia. Tapi gasaklah. Hari Jumaat. Waktu balik lagi pun. Apa hal pulak tak boleh bawak anak naik kan. Bukan ganggu urusan kerja rasmi secara amnya. Huh! Bila kenang-kenang orang yang mengata di belakang ni, aku jadi sedih. Geram pun terlebih lagi. Tapi macam biasa, aku tak nak jadikan ia isu yang boleh membibitkan dendam dalam hati. Lantaklah apa orang nak kata. Yang penting aku tak ganggu hal hidup orang lain. Insya'allah bala tak menimpa.

Hari Sabtu tinggallah aku dan Damia di rumah. En.hb bertugas sampai ke petang baru balik. Kami terus ke KLCC. En.hb bertekad nak bawak aku tengok Alice In Wonderland. Sebagai balas tak dapat tengok minggu lepas. Kesimpulannya, memang cerita karya Tim Burton ni tak merugikanlah kalau nak diulang tonton. Berbaloi rm12 aku. Tapi kesian jugak kat en.hb tak dapat tengok lengkap sebab Damia asyik meragam tak nak duduk lama dalam panggung.

Puncanya awal cerita ada masalah dalam panggung tu. Tayangan tergendala hampir 30minit dengan takde air cond pulak. Mula-mula cerita ditayangkan Damia memang bagi kerjasama sambil makan pop corn. Dia pun nampaknya sukakan cerita tu. Tapi bila dah tergendala lama macam tu, jangankan Damia kita yang dewasa ni pun naik hangin! Bila cerita ditayang semula, mulalah Damia meragam. huhu... Menyusahkan betullah tengok wayang dengan servis hampeh macam tu.

Aku dah mula kendur idea nak bercerita ni. Nantilah kalau mood menulis kembali, aku tulis dalam entry baru.

4 comments:

nza said...

first- bestnya gift tu...cantik sgt..Tahniah.

2nd- knapa ada org2 yg cam gitu..suka sgt dengki2 kt sesama kita. Xpahamlh. Kekdgn disebabkn sorg dua spesis cam gini, kita rasa sesak nafas n xselesa.

3rd- tensionnya...smpai half hour lak tu..fuh!!!sabar jelh.

Wansteddy Tales said...

k.nza... trimas. wan pun suka. skrg dah elok terhias atas meja kerja.

org dengki ni merata kak. wan pn xfhm. apa halnya smpi perlu ada hasad dengki. jaga la tepi kain sndri je kan. ni ble org dh jaga tepi kain dorg mula nk melenting. huhu...

psl movie tu mmg ujian btl. dh le risau2 damia buat pangai. last2 dorg pulak yg buat hal pastu damia pulak smbung buat hal huhu... mmg tahan je hati.

i z z a said...

comey gift tuh kak..

Wansteddy Tales said...

kan... akak pun suka sngt2. cantik buat penghias meja kerja ni :)