Nuffnang

Followers

Thursday, March 11, 2010

Penjaga kaunter paling Cun!

Harini Aku memegang jawatan sebagai penjaga kaunter Bahagian. Ye puan-puan... silakan skemakan diri anda. Kerana aku sedaya upaya bersikap profesional ni. hahahahaahhhh..... Profesional konon! Lagu patriotik Malaysia Satu dari Faizal Tahir je dah memekakkan ruang legar. Belum termasuk suara sumbang aku yang sibuk karaoke secara live ni muahaahahahhaa... Dan belum lagi aksi joget2 sekali. Sungguh skema okey.

Sebenarnya jaga kaunter ni ikut giliran petugas dalam ofis kami. Setiap yang jaga kaunter ni memang kena buli sungguh la. Antaranya dilabel pembaca berita tiga suku, Penjaga tiket bas, Penjaga kaunter tandas awam, DJ sumbang dan macam-macam lagi. Tunggulah dalam masa sebulan sah-sah banyak jawatan baru dalam Bahagian aku ni ambil alih jawatan pereka pulak. Confirm.

Nasip baiklah hari aku kena jaga kaunter ni dah ada line internet. Jadinya berpesta rialah aku di sini. Sila tepuk-tepuk tangan bersamaku. Klap klap klappp.... Happy mood!

Daripada takde kerja ofis yang boleh aku buat harini, mungkin aku akan menulis banyak-banyak harini. Qada kepada hari-hari mendung kurang menulisku sebelum ini. Tapi tak pasti jugak. Disebabkan komputer di kaunter ni ada software kerja, tak boleh komplen lah tak boleh siapkan kerja hakiki kan. Huhu...

Kesimpulannya harini aku kena tadah muka je la. Otot muka kena kasi tarik banyak-banyak sebab kena senyum. Secara paksarela. Tapi perasaan duduk di kaunter ni taklah seburuk yang aku sangka. Happy la jugak sebab tak perlu dengar lagu-lagu senandung yang bisa meningkatkan paras kantuk harianku hahaha...


3 comments:

Unknown said...

clap!! clap!! hehehe!!

Unknown said...

heheh.. cmne lah gayenye ek cik wan kene jaga kaunter plak! ihik! enoy ur day k..

Wansteddy Tales said...

ieda... tepukan terpaksa berhenti. org2 IT tgh proses tarik balik line internet. wuhuuuuu... sedihnya. xdpt la hakak online petang ni. skrg tgh rest kat meja sdnri tgu bdk2 It siap kerja pastu wajib smbg semula tugas sementara jga kaunter huhu

chugie... imagine makcik tua skema dgn komputernya. xboleh buat hapa dah. sbb line internet kena tarik wuhuhu.... selg sempat online trus dr meja sndri ni haha