Nuffnang

Tuesday, August 31, 2010

Happy Belated Birthday adik-adikku

Bulan 8 penuh dengan tarikh-tarikh penting bagi keluargaku. Anak-anak saudara punya tarikh lahir, adik-adik punya beirthday. Yang paling penting tarikh hari lahir abah. Dalam keluarga, kami dah dibiasakan dengan sambutan pada hari lahir. Tak sambut besar-besaran, buat doa selamat dan makan-makan di rumah pun jadilah.

Disebabkan tu kalau ada tarikh yang terlepas pandang, dan lupa nak ucapakan selamat mulalah rasa serba salah. Macam kes adik-adikku tahun ni. Mujurlah hari lahir abah senang nak inagt sebab selepas tarikh hari lahir adik aku yang sorang lagi. Selalunya tarikh hari lahir Arin la jadi penyelamat, kiranya macam jam penentu nak telifon abah dan ucapkan selamat.

Hari lahir adik aku Arin pun nyaris aku lupa. Aku ingat pun sebab terbaca entry pasal ulang tahun ke -22 dia. Kalau adik aku tak buat entry tu kakak ini pasti lupa. Bukan buat-buat lupa okey. Lupa betul. Selamat bahagian Arin, sorang lagi adik yang lahirnya di hujung bulan 8. Ely. Semalam hari lahir dia. Aku lupa nak wish. Nak-nak semalam kami keluar sampai tengah malam temankan hb ke Kompleks Sukan Bukit Jalil. Aku berulang kali sebut huruh 30 hb tapi asyik lupa pasal tarikh hari lahir adik bongsu aku ni. Agaknya berkecik hati dia sebab aku tak telifon macam tahun-tahun lepas. Sudahlah ini tahun pertama dia berjauhan dari keluarga sebab belajar di Kuantan Pahang. Kesian adik aku sorang tu, huhu.... Nantilah ko datang KL aku belanja hek Ely. Arin dah dapat hadiah dia dah hahahahhaa... jangan dituntut lagi masak kepala aku nanti! kui3...
Sebenarnya aku ak menulis panjang pasal adik-adikku ni. Tapi rasa malas nak mengarang petang begini. Nantilah bila senang. Apa pun kesempatan ni aku nak ucapkan dengan penuh kemeriahan: SELAMAT HARI JADI ABAH, ARIN DAN ELLY!

Tarikh hari lahir waris lelaki dalam keluargaku:

Arin: 23. 8. 1988
Abah: 24. 8. 1950
Elly: 30.8.1992

10 comments:

qasehadam @ nurul said...

adik2 mu sangat jambu ihikkkk jaga2

mama zharfan said...

semua bln 8 yer..:) all babies merdeka ni :)

Em's Family said...

wah three in a row, kalau pergi aquaria tu boleh dapat discount :D

Wansteddy Tales said...

nurul ~ ahahaaa... tu belum tgk abang aku. masa mudanya mmg kacak. masa muda la. hahhaha... skrg ni, hurm... boleh thn lagi la kot, kui3... sori abg!

Wansteddy Tales said...

mama zharfan ~ belum masuk senarai anak2 saudara. mmg pening nk sediakan hadiah utk semua sekaligus huhu...

Wansteddy Tales said...

em's family ~ owh yeke? baru tahu. tp dorg ni masing2 dah dewasa mira. mustahil nk pegi :P ajak naik gondola kat genting highlands pun beria menolak, malu konon! hahhaha

AcuRose said...

adik jambu..tgk le kakak nye sape kan. bagus nyer tarikh wan. semer bln 8. merdeka abess nih..hehe

Ema said...

wah tarikh semua dekat2

Wansteddy Tales said...

Acurose ~ yg bongsu tu berapa jam je lagi jadi bb merdeka. lahir pulak kat HKL. sayang je klu x dapat dah hamper sempena merdeka hehe

Wansteddy Tales said...

ema ~ yg bulan 3 pn ramai dekat2.

damia: 24.3.2008
m.ngah damia: 28.3.1978
sepupu damia: 29.3.2003
bakal sepupu damia: ??.3.2011

hehe... mmg dah gitu keturunannya. yg ganjilnya mak (bln 7), abang (bln 1) dan diriku (bln 12)