Nuffnang

Followers

Thursday, August 19, 2010

Hari-hari merah

Patutlah aku mudah stress baru-baru ini. Rupanya senasip dengan baju yang aku pakai ke pejabat hari ini... Hari-hari berikutnya diisikan dengan warna merah. Ces! Agak terkilan sebab tinggal berapa jam je lagi nak masuk waktu berbuka barulah aku tahu aku dah masuk fasa boleh makan curi-curi dalam pejabat! Alangkah ruginya..... Kebetulan pulak aku tak bersahur hari ni, tambah lapar.. uhuhu... Takpelah. Sabarlah lagi beberapa jam. Anggap saja ini testimoni untuk berdiet kehkehkeh...

Ramai yang berminat dengan contest Johnson's baby. Hadiahnya sangat lumayan. Bertuah badan siapa yang terpilih sebagai pemenang utama. Berkongsi tips pun ada baiknya. Insya'allah dari semasa ke semasa aku akan cuba kongsikan tips apa yang aku tahu dan apa yang aku praktikkan dalam menceburi bidang contest luar ni.

Untuk tips gambar baby pilihan juri ~ Jujurnya aku pun tak tahu tips gambar yg boleh tambat hati juri. Sebab aku pun selalu tengok contest-contest bergambar baby ni. Memang payah nak buat pilihan. Baby tu terlalu subjektif untuk ditafsirkan. Semuanya nampak comel-comel belaka tak kira jantina dan warna kulit. Semuanya menggeramkan.

Kadang kala kita jengah blog-blog yang anjurkan contest baby-baby ni pandai-pandai pulak kita nak nilaikan sendiri. Ini comel, ini lagi comel, itu lebih lagi comel! Lazimnya aku tak join contest baby dalam blog. Malas. Yakin mudah kalah. Hahahaha.... Kawan aku kalau dengar aku cakap. "Aku yakin betul kalah." Dia kerut muka pelik-pelik tengok aku, siap marah sebab aku tak nak mencuba.

Tapi selaku penonton contest orang, kadang-kala gambar yang aku rasakan bagus pun tak menang. Jadinya aku yakin betul, pemenang untuk contest baby ni bukan setakat bergantung pada rupa paras semata-mata. Tapi bergantung pada konsep contest dan nasip jugak.

Aku takde tips gambar baby yang boleh pikat hati juri. Tapi aku boleh bagi tips ambil gambar baby. Korang boleh praktikkan gaya tersebut semasa shoot gambar anak nanti. Mana tahu boleh tambat hati juri. Tapi harus aku maklumkan, aku bukan pakar fotografi. Aku cuma beri pendapat dari kaca mata seorang designer saja.

Ada masa nanti aku tulis dalam entry baru tentang teknik ambil gambar baby.

No comments: