Nuffnang

Followers

Monday, June 20, 2011

Tenangkan perasaan dengan ketawa

Malam-malam masih belum tidur. Aku tengah tunggu masa nak iron baju kerja esok. Dalam masa sama tengah kalut kenangkan kerja aku yang belum siap. Dan kerja finishing yang nak di'email. 

Muka bahagia sebab kerja dah separuh jalan. Tapi stress kembali kenangkan duedate banyak benda yang tak terbuat. Kadang-kadang aku dapat rasakan muka aku dari coklat jadi merah, tukar ke biru seterusnya warna hijau. Kendian coklat dan begitulah mengikut turutan. Kalau ikutkan stress ini aku dah tak berupa orang dah. Mungkin tak perlu kenakan sebarang make up pun sebab rona warna semulajadi panik dah sedia ada terpapar di muka! hahahha... 

Gelak-gelak ni sebenarnya gelak panik ni. Dan benarlah kata orang. Tah siapa orangnya yang berkata demikian, lantaklah... Ketawa itu penawar duka. Orang menangis pun nampak bahagia bila gelak kan. Jadi marilah kita buat-buat gelak. Selindungkan perasaan. Tenangkan perasaan.

4 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila pun cutii 2 hari ne dalam kepala pk keja yg bersusun mcm paku... takpe..takpe.. mesti sempat..kuatkan semangat kita ye wan!!

Wansteddy Tales said...

Kan... cuti pn sama cam tak cuti jadinya. Banyak benda nak pikir dan buat huhu

CaDLyNN said...

chaiyok2 wan...insyaAllah boleh siap sume keje tu :)

Wan_hazel said...

hehehe..Jom kak kita gelak sesama...tak pe gak..tak lama lagi dah leh siapkan tu...yeah yeah..