Nuffnang

Wednesday, September 14, 2011

Kenapa malam ni aku rasa TAKUT nak tidur????

Kakak aku memang pandai bercerita. Masa kecik-kecik dulu, dialah penglipur lara yang tinggi dengan imaginasi. Kalaulah kakak jadi penulis buku fantasi, aku percaya memang boleh lakulah! Bukan calang-calang orang boleh terjemahkan imaginasi sendiri sampai boleh mempengaruhi emosi orang lain.

Pernah kakak cerita, dia mimpi jumpa hantu kejar dia dengan penuh aksi ngeri. Siap lakonkan semula babak dengan penuh ekspresi. Ironinya lepas tu mimpi kakak masuk pulak dalam mimpi aku! Siap boleh tengok betapa hodohnya hantu tu! Dari memek muka sampailah detail pakaian hantu tu. Mengarutnya boleh imagine betapa busuknya keadaan masa tu. Sampai sekarang boleh terbayang-bayang lagi....

Membayangkannya saja buat emosi aku terganggu. Meremang bulu roma aku..... Sebab apa aku teringat memori ni? Semalam aku mimpi lagi hantu tu! Tiba-tiba je.... Tah cam mana memori berbelas tahun lepas terimbas semula. Tengah takut nak tidur lagi, bimbang termimpi lagi! Huhu....

6 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Wan...k.atie klu tinggai sorang2 kat umah,mmg seremmm.mimpi hantu?pernah gak..hihi

Mama Zharfan said...

me jenis tak leh tido sorang2 :p sejak kecik sampai dh kawin :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

amik air semayang..sambung tdo..hehe..

Wansteddy Tales said...

♥♥azatiesayang ♥♥ ~hahhaha... wan klu dok sorg2 mula la pk mcm2. kalau ada damia ok lagi walopn ayahnya xde. yg pntg ada peneman kat rumah. even budak 3 thn je pn! haha

Wansteddy Tales said...

Mama Zharfan ~ hahaha... tido berdua lebih baik, bertiga lebih meriah kan hahha

Wansteddy Tales said...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) ~ buat jugak... tapi rasa seram je masa tu huhu... takot ila...