Nuffnang

Wednesday, April 9, 2014

Majlis Perkahwinan EllyEkin Part II ~ Gubahan hantaran untuk Pengantin Perempuan

Sempena Majlis Perkahwinan adik bongsu, daku gubahkan hantaran buat pengantin perempuan. 9 dulang dibawa dari Gerik ke Johor. Meskipun jarak jauh, alhamdulillah... kesemua hantaran dalam kondisi yang baik dan selamat. Gubahan hantaran bertemakan floral elegant dengan gabungan warna putih tanda suci dan pink serta merah hati sebagai tanda kasih.

Jom tengok hasil gubahanku untuk hantaran Majlis Perkahwinan EllyEkin:

Gubahan pertama~ Al-Quran dan sehelai telekung putih pink untuk adik ipar. Al-Quran ni diwarisi dari emak. Dah lama mak berangan nak berikan kepada salah seorang menantunya. Alhamdulillah kini jadi milik Ekin. Semoga membawa manfaat buat pemilik barunya.

Gubahan Kedua~  Campuran coklat: ada Forrero Rocher dan Hersheys.

Gubahan Ketiga~ Bunga telur pindang.

Gubahan Keempat~ Set perfume

Gubahan Kelima~ Beg tangan dan kasut wanita

Gubahan Keenam~ Produk wajah A'Laisyah

Gubahan Ketujuh~ Sirih junjung. Gubahan tak tinggi pun sebab kalau tinggi nanti runtuh pula. Simple pun takpelah kan. Janji sirehnya teguh.

Gubahan Kelapan~ Album wang hantaran.


Gubahan Kesembilan~ Duit mas kahwin dan set barang kemas

Ini bunga tangan untuk pengantin perempuan. Dan puas membelek album, tak jumpa lagi gambar penuhnya. Nantilah kalau jumpa, akan ditempek semula di sini. Berenda-renda pastinya. 1st start buat hantaran, dimulakan dengan gubah bunga tangan ni. Pastu idea gubah hantaran datang mencurah-curah.

Kesemua hantaran di rumah penginapan.

 
Suka pula kat songok peengantin lelaki ni, siap ada kerongsang. Tampak sedondon dengan hiasan kepala pengantin perempuan. 


Semoga perkahwinan adikku Elly dan Ekin 
berkekalan bahagia hingga ke anak cucu hendaknya, amin...

Kisah lanjutan:

Majlis Perkahwinan EllyEkin Part I ~ Rekabentuk grafik dan cetakan






No comments: