Nuffnang

Kisah terkini Wansteddy's

Thursday, December 18, 2014

Pentingkan Diri

Yup, kadang-kadang boleh terlopong juga bila hadap peel manusia yang tersangatlah pentingkan diri. Bila kita diperlukan, tak agak-agak nak mintak tolong. TAPI, bila rasa nak tinggal, tak fikir-fikir apa yang kita fikir dan rasa. Mungkin dah dididik sifat setiakawan atau hormat orang lain tak kira pangkat, usia, darjat. Aku rasa tindakan membalas balik perbuatan tu bukanlah tindakan yang bijak. 

Biar orang buat jahat kat kita. Jangan kita jadi sama jahat macam dorang. 

Sabar dan redha.
Walau dalam hati makan dalam juga.

No comments: