Nuffnang

Followers

Friday, December 3, 2010

Rahsia Tarikh Lahir AKU! Jemputlah amik tau pasal aku ngeh3


Sempena ulang tahun ke 28 tahun tak lama lagi. Oh ya, aku masih muda belia. Aku masih dalam kategori puteri. Puteri UMNO. hahhahaha.... Tapi dek kerana aku tak suka duduk dalam istana, aku tak pegang gelaran puteri tu. Secara jujurnya aku bukan pejuang politik. Cuma tinjau-tinjau dari nun kejauhan. Kembali kepada topik. Kerana tak lama lagi aku akan sambut hari lahir. Maka gigihlah aku mencari makna disebalik tarikh lahir aku. Mulanya aku cadang nak cari horoskop Sagitarius je. Tapi lebih dari itu yang aku temui! Apa tu? Kalian boleh klik link kat bawah:


Taruk je butir peribadi korang kendian tunggu keputusannya, kejap je. Nak lagi best klik untuk kirimkan perincian maklumat ke dalam akaun email korang. Lagi macam-macam info keluar. Aku baca dengan macam-macam ekspresi. Tak percaya, suka, bengkek, termalu sendiri dengan sipu-sipunya dan macam-macam lagi. Penuh emosi hahhaa...

Setakat ni aku letak link hubby dan Damia je. Orang lain belum lagi. Malas nak busybody pasal orang lain, kan. Kalau korang berminat nak kenali diri dan keluarga serta teman-teman korang. Jemputlah klik laman tu. Macam best je.

Tapi harus difahamkan. Tak semuanya tepat ye. Anggap jelah untuk suka-suka menggedix macam aku tadi. Tapi kalau kebetulan sama dengan sifat korang, apa salahnya mengaku kan! Setakat ni aku bagi 60% je sama dengan sifat aku. Selebihnya mungkin orang lain akan beri penilaian lebih kurang gitu berkenaan aku. Atau mungkin ada yang tak setuju langsung! hahhaha... Aku okeh je... :)

Nak tahu pasal aku? Nah la aku kasi share. Harus korang gelakkan aku pasni, aku pasrah je... Yang aku highlite dengan kaler pink tu komen dari aku yeh.

ANALISIS UMUM
################################

NO. PERIBADI : 6
(tettttt... nombor peribadi aku kebanyakkannya no.3 okeh. So salah ni hehe...)

ELEMEN : Logam
(Er... myb la, tapi kalau suruh pilih, aku suka perak kerana kilauannya)

CIRI UTAMA : Wang
(Semua suka duit kan. Jadi aku akui aku suka Duit... Money! money! moneY!)

SINOPSIS : Disukai kerana kekayaan, namun ego dan mahu menguasai.
(owh aku tak tau la dorang suka aku pasal aku kaya. Myb tak ramai suka aku sekarang sebab aku bukan jutawan hatta nama aku ada perkataan Wan didepannya hahhaha.... Ego?menguasai? er... mungkin la.... mungkin!)

TAFSIRAN UMUM : Kawal wang, citarasa mewah, berdikari, menguasai.
(Setuju!) sambil angguk kepala dengan saksama :P

WARNA SESUAI : Kuning, perak dan putih.
(Owh... baru aku tau. Tapi aku agak berkrisis dengan kaler kuning. Buat aku pening. Tapi kena tambah kaler PINK & HITAM tu)

STATUS BMI : 25 => Overweight (berat berlebihan). Senaman secara berjalan-laju selama 30 minit, 3 hari seminggu di samping mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang mungkin dapat membantu mengurangkan berat badan anda kepada berat yang ideal.
(aku jogging atas kerusi je depan komputer ~ secara maya) hahhahaa harus mengaku sudah gemuk! Cis...

PENYAKIT UMUM : Masalah pernafasan, paru-paru, asma, alahan kulit.
(Yup, baru2 ni aku asyik rasa semput sikit. Eczema tu memang sejak kecik dah ada)


PERINCIAN ANALISIS PERIBADI
################################
- Wang dibelanjakan dengan perancangan yang berhati-hati, labur untuk pendidikan. Wang diperolehi melalui cara menjual (bercakap) atau berorientasikan perkhidmatan, sukar tunaikan janji. Pelaburan yang tiada pulangan, sibuk ke sana sini untuk kehidupan. Membelanjakan wang untuk menghiburkan rakan-rakan, suka berbelanja wang untuk diri sendiri. Pelaburan akan berjaya.
(Kenyataan yang pedih ni. Tapi harus aku maklumkan beberapa part aku rasa tak setuju hahhahah... aku tak pandai PR bercakap secara dua hala. Dan aku akui kalau aku buka biz nampaknya memang bukan untuk kaut untung la. Tak pandai biz punya spesis!)

Sangat berdikari, namun ditikam belakang. Berjauhan (mental/fizikal) menyebabkan berpisah. Bakat pada suara, boleh bercakap dengan laju, spontan dan berhujah. Cakap lepas dan pedas. Sesuai menjadi guru, pensyarah, penceramah, ahli politik, pemasaran, penyanyi. Bakat sebagai penceramah, suka berkongsi ilmu. Sesuai menjadi penceramah, guru dan pensyarah. Bergaul dengan orang kenamaan/VIP, mudah mendapat kepercayaan orang atasan. Duit banyak dihabiskan untuk belanja orang atasan/kenamaan. Mudah disabotaj dan mensabotaj. Pergerakan wang sangat aktif, wang mudah diperolehi tetapi boros. Suka bergerak sana sini, tidak suka duduk satu tempat.
(Ayat pertama tu memang buat aku termangu. Dan kenyataannya ya. Aku pernah dan selalu alami perkara tu... huhu Cakap pedas hahahha... yep... sedar diri. Yang lain-lain tu ada tak ada je aku setuju. KARUT! hahhahah)

PERINCIAN ANALISIS KERJAYA
################################
(KERJAYA SESUAI)
Firma perundangan, bank, institusi kewangan, pajak gadai, pejabat kerajaan (kerjaya aku kini), senjata, memburu, lawan pedang, peralatan senaman, industri automotif, perkakasan elektrik, tenaga kerja industri kewangan, agen bursa saham, penguatkuasa (pernah teringin nak jadi Navy, pastu dibangkang keras abang aku! hhhahaha), polis, pusat sains dan penyelidikan, alat jentera, pengangkutan, kejuruteraan, perlombongan, barang kemas, pengawal keselamatan.

(KERJAYA TERBAIK)
Perabut, kertas, pendidikan, perpustakaan, pertukangan, pakaian, kebudayaan manusia, buku, studio rekaan, fabrik, penanaman, perladangan, hortikultur, perkebunan, perhutanan, kilang papan, perubatan, hospital, keagamaan, pelukis, doktor, ahli farmasi, guru, profesor, penerbit, pegawai perhubungan, pentadbir pejabat. (Semua yang diboldkan adalah 'jiwa' aku ahahhaha)

3 comments:

Whitey Mommy said...

akk...sha buat juga... hehehe nanti nak post... pffftt...

Bee said...

hahha bee dah buat..ntah pape..ader ker ckp bee suka rasuah...

Nia said...

hehe,..menarik jgk amik tau psl Wan nih!